رازهای کتابخانه من

رازهای کتابخانه من

معرفی ۳۵۰۰ جلد کتابی که تاکنون به زبانهای مختلف خوانده ام و بحث در باره رازهای این کتابها و نکات مثبت یا منفی آنان و چه تاثیری در زندگی انسان می توانند داشته باشند.
رازهای کتابخانه من

رازهای کتابخانه من

معرفی ۳۵۰۰ جلد کتابی که تاکنون به زبانهای مختلف خوانده ام و بحث در باره رازهای این کتابها و نکات مثبت یا منفی آنان و چه تاثیری در زندگی انسان می توانند داشته باشند.

سیری در انجیل جدید(۱): مسیح، ایلیا ، آن پیامبر موعود

پیام یحیای تعمید دهنده

19 این است شهادت یحیی وقتی یهودیان اورشلیم، کاهنان و لاویان را نزد او فرستادند تا بپرسند که او کیست. 20 او از جواب دادن خودداری نکرد، بلکه به طور واضح اعتراف نموده گفت: 

« من مسیح نیستم». 

21 آنها از او پرسیدند « پس آیا تو الیاس هستی؟» 

پاسخ داد: «خیر» 

آنها پرسیدند: «آیا تو آن نبی موعود هستی؟» پاسخ داد: «خیر»

22 پرسیدند: «پس تو کیستی؟ ما باید به فرستندگان خود جواب بدهیم، درباره خود چه می گویی؟» 

23 او از زبان اشعیای نبی پاسخ داده گفت: «من صدای ندا کننده ای هستم که در بیابان فریاد می زند، راه خدا را راست گردانید.»

24 این قاصدان که از طرف فریسیان فرستاده شده بودند 25 از او پرسیدند:

 «اگر تو نه مسیح هستی و نه الیاس و نه آن نبی موعود، پس چرا تعمید می دهی؟»

 26 یحیی پاسخ داد :«من با آب تعمید می دهم، اما کسی در میان شما ایستاده است که شما او را نمی شناسید. 27 او بعد از من می آید، ولی من حتی شایسته آن نیستم که بند کفش هایش را باز کنم.» 28 این ماجرا در بیت عنیا، یعنی آن طرف رود اردن، در جایی که یحیی مردم را تعمید می داد، واقع شد.

برّه خدا

29 روز بعد، وقتی یحیی عیسی را دید که به طرف او می آید، گفت: « نگاه کنید این است آن برّه خدا که گناه جهان را بر می دارد. 30 این است آن کسی که درباره اش گفتم که بعد از من مردی می آید که بر من تقدم و برتری دارد، زیرا پیش از تولد من او او وجود داشته است. 31 من او را نمی شناختم، اما آمدم تا با آب تعمید دهم و به این وسیله او را به اسرائیل بشناسانم.»

32 یحیی شهادت خود را این طور ادامه داد: «من روح خدا را دیدم که به صورت کبوتری از آسمان آمد و بر او قرار گرفت. 33 من او را نمی شناختم اما آن کسی که مرا فرستاد تا با آب تعمید دهم به من گفته بود، هرگاه ببینی که روح بر کسی نازل شود و بر او قرار گیرد، بدان که او همان کسی است که به روح القدس تعمید می دهد. 34 من این را دیده ام و شهادت می دهم که او پسر خداست.»

برگرفته شده از israfil.blog.ir


نکته مهم در ارتباط با شهادت یحیی پیامبر در باره ظهور عیسی مسیح  و آنطور که در انجیل یوحنا آمده است، یهود منتظر آمدن سه نفر بودند:

-عیسی مسیح

-الیاس

-پیامبر موعود

مسلم آن که این سه دارای سه هستی متفاوت و‌جدا هستند.

مسیحیان ابیونی که در نوشتار بعد از کتاب آنان سخن خواهم گفت براین باور بودند که عیسی خدا نبود، و عیسی و مسیح دو هستی و وجود متفاوت هستند. زمانی که یحیی ظهور عیسی را مژده داد ،مسیح در عیسی حلول نمود و پیش از آن  که عیسی را به صلیب کشیدند ، مسیح از درون عیسی به در شد.

ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد