شرح کتاب خوانی ها و کتابها

شرح کتاب خوانی ها و کتابها

معرفی ۳۵۰۰ جلد کتابی که تاکنون به زبانهای مختلف خوانده ام و بحث در باره رازهای این کتابها و نکات مثبت یا منفی آنان و چه تاثیری در زندگی انسان می توانند داشته باشند.
شرح کتاب خوانی ها و کتابها

شرح کتاب خوانی ها و کتابها

معرفی ۳۵۰۰ جلد کتابی که تاکنون به زبانهای مختلف خوانده ام و بحث در باره رازهای این کتابها و نکات مثبت یا منفی آنان و چه تاثیری در زندگی انسان می توانند داشته باشند.

۱۰۰۱ کتاب که باید خواند: ۲۱ دستور کار برای قران بیست ویکم : یوال هراری: خلق محافظان شخصی کامپیوتری و روانشناسان مصنوعی


ادامه از نوشتار پیشین

۲۱ دستور برای قرن ۲۱  نوشته نوح هراری

هوش مصنوعی و کنترل  انسان  با خلق محافظان  شخصی کامپیوتری در قرن ۲۱

یک راننده که قصد یک عابر پیاده را پیش بینی می کند، یک بانکدار که اعتبار یک‌ وام گیرندة بالقوه راارزیابی می کند، و یک وکیل که موقعیت را در پشت میز مذاکرهبرآورد می کند، به جادوگری تکیه نمی کند. مغز همة این افراد، بدون آن که خودشانمطلع باشند از طریق تحلیل حالت های چهره، لحن صدا، حرکات دست ها و حستیبوی بدن س الگوهای زیست شیمیایی را بازشناسی می کند.

 هوش مصنوعی با کمکگیرنده های حسی sensors قادر است تمام این فعالیت ها را بسیار دقیق تر و قابلاعتمادتر از انسان ها انجام دهد.

بنابر این، تهدید بیکاری تنها عارضة ظهور داده فن آوری نیست، بلکه حاصل تلاقی داده فن آوری با زیست فن آوری است. 

از تصویربرداری »اف ام آر آی« تا بازار کار راه پرپیج و خمی وجود دارد، اما می تواند تا چند دهة آتی پیموده شود. اطلاعاتی که محققین مغز و مخچه   در مورد " آمیگدال" مغز به دست می آورند، می تواند تا سال ۲۰۵۰ این امکان را برای کامپیوترها فراهم آورد تا محافظین شخصی و روان پزشکان انسانی   بلکه احتمالا شبکه ای از کامپیوترها جایگزین افراد انسانی می شود. 


نمی توان دکتر انسانی را با دکتر کامپیوتری مقایسه کرد

بنابر اینوقتی به اتوماسیون فکر می کنیم، اشتباه است اگر توانایی های یک رانندة انسانی را باتوانایی های یک دستگاه خودروی بدون راننده مقایسه کنیم، یا این که یک دکتر انسانی را با یک دکتر هوش مصنوعی مقایسه کنیم. بلکه باید توانایی های مجموعی ازافراد انسانی را با توانایی های یک شبکة یکپارچه مقایسه کنیم.

 برای مثال، بسیاری از رانندگان در جریان تمام تغییرات مقررات راهنمایی ورانندگی نیستند و اغلب از آن ها تخطی می کنند. از جمله، از آنجا که هر وسیلة نقلیهیک واحد مستقل است، وقتی دو وسیلة نقلیه در زمان واحد به یک تقاطع مشترکمی رسند، ممکن است راننده ها در ارزیابی از مقاصد یکدیگر دچار اشتباه شوند و

تصادف کنند.

 اما تمام خودروهای مستقل بدون راننده می توانند با هم در ارتباطباشند. وقتی دو خودروی مستقل به یک تقاطع مشترک می رسند، در واقع دو واحدجدا از هم نیستند، بلکه بخشی از یک الگوریتم واحد هستند. به این دلیل امکانمحاسبة اشتباه و تصادف بسیار کمتر خواهد بود. 

و اگر وزیر ترابری تصمیم بگیردماده ای در مقررات را تغییر دهد، تمام وسایل نقلیة مستقل به سادگی در آنِ واحدتازه یابی می شوند و اختلالی که در برنامه به وجود آمده در آن ها برداشته می شود وً همة آن ها دقیقا از قاعدة جدید پیروی می کنند....

ادامه دارد

امیر تهرانی

ح.ف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد